În 2017 s-a înregistrat o creştere cu aproape 3% a numărului de abonaţi la servicii de retransmisie TV plătite, până la 7,45 de milioane. În mediul urban, rata de penetrare era de 103,9 la 100 gospodării, în timp ce în rural era de 94 la 100 gospodării, scrie Mediafax.
„În funcţie de numărul de abonaţi la sfârşitul anului 2017, liderul pieţei de servicii TV avea o cotă de piaţă de 48%, principalul competitor 20%, următorul competitor 18%, ceilalţi furnizori însumând 14%”, arată documentul.
„Statisticile noastre arată că, la finalul lui 2017, existau 99,6 abonamente la servicii TV la fiecare 100 gospodării. Cele mai utilizate rămân reţelele de cablu, care aveau 5 milioane de abonaţi şi îşi continuă creşterea, dar nu putem să nu remarcăm creşterea accelerată, cu 24%, a abonamentelor prin tehnologia IPTV (televiziune pe suport IP). Această evoluţie se datorează şi faptului că, în contextul unei rate de penetrare de aproape 100%, furnizorii de servicii trebuie să propună oferte cât mai atractive, pentru a câştiga abonaţi noi. Iar concurenţa pe această piaţă are ca principal beneficiar utilizatorul, ale cărui interese sunt în centrul preocupărilor noastre, ca reglementator al pieţei”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
Din numărul total de 7,45 de milioane de abonaţi, cei mai mulţi (5 milioane) sunt abonaţi prin reţele de cablu (+5% faţă de 2016), 2,3 milioane sunt abonaţi prin reţele satelit (DTH -4%), iar 120 mii sunt abonaţi prin IPTV.
„În mediul urban, serviciile TV cu abonament sunt recepţionate îndeosebi prin reţele de cablu (82% dintre abonaţi), urmate de recepţia prin satelit – DTH (15%). În mediul rural sunt utilizate mai mult reţele satelit de tip DTH (54%), iar cele de cablu sunt utilizate de 45% dintre abonaţi”, precizează ANCOM.
Cele 4,7 milioane de abonamente în format digital reprezentau 63% din numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie TV. Deşi numărul lor este în scădere, abonamentele prin reţele satelit – DTH aveau o pondere de 49% în numărul total de abonamente în format digital, cele prin cablu digital 48%, iar abonamentele prin IPTV reprezentau 3%.